22 Nisan 2011 Cuma

YEŞİL MERCİMEKLİ BÖREK


Aslında bu böreği daha değişik yapacaktım ama dün aksam severek izlediğim arkadasım nazmiye hanımın blogunda patatesli börek tarifi paylastığını gördüm.O da benim düşündüğüm gibi rulo sekil vermiş ama benim bildiğim yöntemden daha farklı bu sefer onun tarifi gibi denedim.O yapım asamalarını fotografladığı için ben tekrar resim çekmedim.Merak edenler blogundan bakabilir..
MALZEMELER:
4 yufka
1 su bardagı sıvıyag
1 su bardagı soda
1 yumurta sarısı
1,5 su bardagı yeşil mercimek
2 sogan
tuz,karabiber

HAZIRLANISI:
İç harç için mercimeği üzerine bir parmak çıkacak kadar suda haslayın.Soganı doğrayıp sıvıyagda kavurun,haslanmış mercimeği tuz,karabiberi ekleyip karıstırın.Yufkaları düzgün bi zemine serin her tarafını soda ve sıvıyaglı karısımla ıslayın.Karsılıklı dört kenarını katlayın,katların aralarını da ıslayın.(sekil için nazmiye hanımın sitesine bakabilirsiniz).Bir kenarına iç harcı yayıp rulo sarın  ve bes cmlik parçalar kesin.Fırın tepsisine dizdiğiniz rulolara yumurta sarısı sürüp,susam serpip 175 derecelik fırında kızarana kadar pişirin..

11 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çıtır çıtır bir börek olmuş canım.ellerine sağlık.hayırlı cumaalr.

Neşeli Günler dedi ki...

ne çok severim bilsen. eline sağlık.

yedirenk dedi ki...

çok güzel görünüyor,ellerine sağlık...

minikkasif dedi ki...

Görünrüsü kadar tadıda çok güzel ellerine sağlık

Erguvan Vakti dedi ki...

Eline sağlık,gayet güzel görünüyor.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Mercimekli böreği çok seviyorum ama evdekiler pek yüz vermediği için yapamıyorum.
Ellerine sağlık canım.
Öpüyorum.

dedi ki...

ablamda baklava yufkasıyla yapıyor bu böreği :)

ellerinize sağlık =)

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık,çok güzel olmuş.bende denemeliyim mercimeklisini.sarması çok pratik oldu değil mi?

canimçektipişirdim dedi ki...

tsk ederim arkadaslar güzel yorumlarınız için..
nazmiye hanım;
evet gerçekten çok pratik..

Unknown dedi ki...

YEŞİL MERCİMEKLİ BÖREĞİ HEP DENEMEK İSTEMİŞİMDİR AMA BİR TRLÜ NASİP OLMAMIŞTIR.ALIŞIK OLMADIĞIM LEZZETLERİ DENEMEKTE VE TATMAKTA HEP ÖNYARGILIYIM MALESEF:((ÇOK LEZZETLİ OLDUGUNU DÜŞÜNÜYORUM BAKALIM BANA NE ZAMAN KISMET OLUCAK BAKALIM DENEYİP YEMEK:))ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM..
SEVGİLER..

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım çok lezzetli görünüyor sevgilerimle...