26 Nisan 2011 Salı

MENGEN ÇORBASI


Tarif oktay ustaya ait,ben et suyu yerine normal su kullandım.Aslında çorbanın kıvamı daha koyu ben suyu biraz fazla kaçırmısım.İsmi mengen çorbası ama bulgur çorbası da denebilir.Mercimek çorbasının bulgurla yapılanı gibi ama tabiki bulgur daha erken pişiyor mercimekten.Güzel bi lezzeti var.Çorba sevenlere tavsiye edebilirim yapmalarını..

MALZEMELER:
4 çorba kasıgı bulgur
2 çorba kasıgı domates salçası
1 tatlı kasıgı biber salçası
1 sogan
2 çorba kasıgı tereyağ
2 çorba kasıgı un
3 su bardagı et suyu
tuz,nane,pul biber,su

HAZIRLANISI:
Çorbayı pişireceğimiz tencereye tereyağını alıp,ince doğranmış soganı ekleyip 2-3 dak. kavuruyoruz.Unu ilave edip kavrulmus un kokusu gelene kadar kavuruyoruz.Naneyi,pul biberi,salçaları ilave edip karıstırdıktan sonra soğuk su ilavesi ile kıvamını açıyoruz.Et suyunu,bulguru ekleyip bulgur yumusayana kadar pişiriyoruz.Tuzunu ilave edip ocaktan alıyoruz.Servis tabagına dökünce üzerine hafifçe nane serpiyoruz..

14 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

annem çok yapar bu çorbayı.çokta lezzetli olur.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık canım sıcacık nede güzel olur..
sevgilerimle...

olsada yesek suzan dedi ki...

bende tavuk suyuyla yapıyorum bu çorbayı ama adının mengen çorbası olduğunu bilmiyordum öğrenmiş oldum ellerine sağlık...

Aycan dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Ben ilk defa duydum ismini ama, farklı bir isimleyediğimi tahmin ediyorum.

Sevgilerimle;

Unknown dedi ki...

Ohhh sıcacık sıcacık içilmezmi bu çorba..
Ellerine sağlık.
Sevgiler canım.

minikkasif dedi ki...

Ellerine sağlık çok lezsetli görünüyor.

marifet ellerimizde dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK.BLOGUNUZ COK GUZEL SİZİ İZLEMEYE ALDIM BENDE BEKLERIM ...SEVGILER:)

Hayatın Tatları dedi ki...

annem bu çorbadan hep yapar ama o bulgur çorbası der bak sayende bende gerçek adını öğrenmiş oldum. ellerine sağlık mis olmuş mis....

Erguvan Vakti dedi ki...

Eline sağlık,ben de izlemiştim ama deneme fırsatı olmadı.

YELDA dedi ki...

Nasıl canım çekti rüzgarlı soğuk havadan geldim sıcacık bir tas olsa ne iyi olurdu ama görüntüsü bile yetti ellerinize sağlık

Aktuelmoda dedi ki...

Tatlım öncelikle hazırladığın tüm lezziz yemekler için ellerine sağlık.Dikiş konusunda ise benim makinam Singer'in.Ben öyle çook özellikli bir modelini almadım.amacım sadece dikiş dikmekti.Nakış özelliği falan yok ama ben memnunum.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Bu çorbayi denedim ve gerçekten güzel bir lezzet. Ellerine saglik canim.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

oktay usta yaptığı içinmi acaba mengen çorbası olmuş adı bilemedim çok yörede yapılan bir çorbadır bu seninde ellerine sağlık afiyet olsun
sevgiler

Unknown dedi ki...

bende geçen gün oktay usta tarifiyle denedim ve çok güzel oldu.ellerine saglık.