25 Nisan 2011 Pazartesi

MİM ve UYAN EY GÖZLERİM GAFLETTEN UYAN

İkinci kez mimlenmişim yasamak güzeldir,mi?? arkadasım beni mimlemiş.Mimin konusu su anki ruh halimizi bir ezginin melodisi,bir siirin satırları,veciz bir söz veya resimle anlatmamız.Kendimi büyük bi gaflette hissediyorum ve bu durumu çok sevdiğim bi ney taksimiyle anlatmak istiyorum

bu taksimin öyküsü şöyle;
Sultan III. Murat Han bir sabah namazını kaçırmış ve kılamadığı için fazlasıyla üzülmüştür. Yüceler yücesinin huzuruna çıkmadan evvel, çabuk davranarak nefsini hesaba çekmiştir. Geçirdiği duygusal incinme neticesinde “Uyan Ey Gözlerim Gafletten Uyan” adlı derin manalı bir şiir kaleme almıştır. Seher vaktinde cümle mevcudatın lisan-ı halleriyle Allah’ı zikrettiğini, eşref-i mahlûkat olan insanın bu hususta gevşek davrandığını dile getirmiştir. Dünyanın geçiciliğini hatırlatarak mala, mülke, makama yaslanan insanların güvenli ve doğru bir yolda yürümediklerini hatırlatmıştır. Bilindiği üzere şair sultanlardan biri olan III. Murat, “Muradî” mahlâsıyla şiirler yazmıştır.
Beste: Ali Ufki Bey
Çok seviyorum ney sesini ve en çok da bu taksimi seviyorum.Bilindiği gibi ney üfleyerek çalınır ve kaynagını islamda ALLAHın insanı yaratırken ruhu üflemiş olmasından alır.
 Bu aralar bende sabah namazlarımı sık sık atladığım için kendimi kötü hissediyorum.Bu taksim tam beni anlatıyor o kadar çok uyuyorum ki namazlarım bile geçiyor.İşte bu mim bana geldiğinde bende uyku konusunda nefsimi terbiye etmem gerektiğini düşünüyordum.Çok geç yatıp,geç kalktığım için bütün zamanım bosa geçiyor..yaradan hepimizi içinde olduğumuz gafletten uyandırsın insallah..
 Bende bu mimi cvplamak isteyen tüm arkadaslarıma yolluyorum..



Hiç yorum yok: