20 Aralık 2011 Salı

MUHALLEBİLİ HAVUÇ TATLISI

Havuçla yapılan tatlılara bayılan biri olarak tarifi gülayda görür görmez deneme kararı aldım ve dün gelen misafirim için denedim..Gerçekten çok hafif ve leziz bi tatlı..Tarifi "porselen demlik çay saati" etkinliğine gönderiyorum..


MALZEMELER:
1 kilo havuç
1 su bardagı şeker
1 paket petibör bisküvi
1 su bardagı iri kıyılmış ceviz
hindistancevizi

MUHALLEBİSİ İÇİN:
4 su bardagı süt
1,5 çorba kaşığı nişasta
2 çorba kaşığı un
5 çorba kaşığı şeker
1 vanilya

HAZIRLANIŞI:
Havuçların kabuklarını kazıyıp,rendeleyin.Şekeri ilave edip 20-30 dakika kısık ateşte yumuşayıncaya kadar pişirin.Bisküvileri küçük küçük kırın.Ilıyan havuca bisküvileri ve cevizi ekleyip karıştırın(bisküviler tamamen ezilmesin).Hindistancevizini borcama serpiştirin.Havucu borcama boşaltıp üzerini düzleyin..
Muhallebi için vanilya haricindeki malzemeleri bi tencereye alıp pişirin.Kaynamaya başlayınca vanilyayı ilave edin.Bir kaç dakika daha pişirip ocaktan alın ve mikserle beş dakika çırpın.Muhallebiyi havuçlu karışımın üzerine yayın.Ilıdığında üzerine hindistan cevizi serpiştirip buzdolabında dinlendirin..

22 yorum:

ihlamurcum dedi ki...

Harika sunumda , çok güzel bir tatlı olmuş.Okuduğum kadarıyla şekeri de çok değil, bisküviyle dengelenmiş.Elinize sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel bir sunumla harika bir görüntü canım.ellerine sağlık.sevgiler.

pembe kekik dedi ki...

Çok sağlıklı ve lezzetli bir tatlı.Ellerine sağlık.

u.aydin dedi ki...

ne sik sunumlarin var.renkler daha da istaha getiriyor insani.ellerine saglik hayatim.sevgilerle.

Güloanne mutfakta dedi ki...

harika görünüyor bende çok severim havuçlu tatlıları ellerinmize sağlık

CANBOGAZDAN dedi ki...

tam kış tatlısı olmus ellerine saglik canim, sunumun da super...

Unknown dedi ki...

Ayy insan bunlar yemeye kiyamaz vallah !:) Cok ciciler, ellerine saglik canim

Pasta sarayim dedi ki...

Havuc tatlisi cok seker olmus,
ellerine saglik canim.Sevgilerimle

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Nefis görünüyor. Nasıl canım çekti anlatamam. Ellerine sağlık. Şifa olsun, afiyet olsun. Sevgiler.

Tarif diyarı dedi ki...

Havuçlu tatlıları çok severim:)harika bir tatlı olmuş ellerine sağlık

anne eli gibi dedi ki...

tadı kesin güzeldirde ben daha çok sunuma bayıldım,ellerine sağlık, çok hoş görünüyor..

essu dedi ki...

cook leziz görünüyor :) simdi bu bana yapılmaskii :P neyse cekmesin canım ya hep görüyorum ama ben yapamıroum böle seyleri hem zamanım yok hemde halim :P

olsada yesek suzan dedi ki...

çok güzel ve değişik bir tatlı olmuş canım ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Ben de bayıldım :)
Nasıl güzel gözüküyor,çiçek gibi :)
Ellerine sağlık..
Şifa olsun inşAllah..
Muhabbetle..

Marifetli Cadı dedi ki...

ARKADAŞIM MERHABALAR,
BEN ANKARA ŞIK DÜĞME'DEN ALDIM, SAATİN MALZEMESİNİ ;D NETTEN ALMADIM, ÖPÜYORUM...

Hayatın Tatları dedi ki...

canım ellerine sağlık çok güzel olmuş.

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Değişik bir sunum olmuş cnm,eline sağlık.

kimsiniz dedi ki...

çok sirin yaa ellerine saglik canim :)

meri dedi ki...

ellerinize sağlık çok hoş görünüyor.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

çok cici olmuş sunum:) ellerine emeklerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Ellerinize emeklerinize saglik cok güzel görünüyor .

Adsız dedi ki...

It's a pity you don't have a donate button! I'd certainly donate to this outstanding blog! I suppose for now i'll settle for book-mаrkіng and addіng
yоur RЅS feed to my Googlе account.
I lοok forwaгd tο nеw updates
and wіll shаrе thiѕ blog with my Fаcebook gгoup.
Talk ѕoοn!

Here is my ωeb ѕite crear pagina web