16 Mart 2011 Çarşamba

SÜRPRİZLİ KREMALI KEK

tarif oktay ustadan.ben hamura esmer seker değil tozseker kullandım..kremasına da evde olmadığı için labne peyniri yerine kremsanti kullandım..





MALZEMELER:
3 adet yumurta
1 su bardagı esmer seker
1 su bardagı sıvıyag
1 su bardagı süt
2 çorba kasıgı kakao
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardagı un

KREMASI İÇİN:
3su bardagı süt
1 su bardagı toz seker
3 çorba kasıgı tepeleme un
1 paket labne peynir
1 paket vanilya

ÜZERİ İÇİN:
50 gr. bitter çikolata
hindistancevizi

HAZIRLANISI:
Karıstırma kabına yumurtayı kırıp,esmer sekeri ilave edip mikserin en yüksek devrinde 4-5 dk. çırpıyoruz.Sıvı yagı,sütü,kakaoyu ekleyip karıstırıyoruz.Sonra kabartma tozunu,unu ilave edip,tahin kıvamın da bir kek harcı elde ediyoruz.Yaglanmıs unlanmıs kek kalıbına döküyoruz.Önceden ısıtılmıs 170 derecelik fırında 35-45 dakika pişiriyoruz.Kreması için bir tencereye sütü,unu,toz sekeri,vanilyayı koyup,çırpma teliyle karıstırarak pişiriyoruz.Kaynadıktan sonra 2 dk. daha kısık ateste pisiriyoruz.Ocaktan aldıktan sonra üzerine labne peyniri ilave edip,ara sıra karıştırıp,sogumaya bırakıyoruz.Pişip soguyan kekin üst bölümünden ince bir kapak kesip kenara koyuyoruz.kekin içini elimizle veya kasıkla oyup cıkartıyoruz.(ben bu işlemi kek içini çıkartırken dağılır diye kalıbın içindeyken yaptım)



Sogumus olan kremamızı içini bosalttıgımız kekin içine dolduruyoruz.Sonra kekin icini ufalayıp,kremanın üzerine doldurup hafifçe üstüne bastırıyoruz.Ardından kesip kenara koyduğumuz kekin üst bölümünü yerleştirip üzerini streç filmle kapatıyoruz.Bir gece dolapta beklettikten sonra,geniş ve yuvarlak bi tabaga ters çevirip kalıbından cıkartıyoruz.Benmari usulüyle erittigimiz cikolatayı üzerine desenler yaparak kasıkla döküyoruz.Üstüne hindistancevizi serpiyoruz..AFİYET OLSUN..

4 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

ayy çok meşakatliymiş bu canım ya:) eline sağlık baya bi uğrşmışsın
sevgiler..

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

oooh bomba bu bomba! enfesss!! :)) elelrine saglik!

canim bundan böyle bana www.hasretlilezzetler.com adresinden ulasabilirsin! sicacik sevgiler...

Özgen dedi ki...

Harika olmuş canım ellerine sağlık bayıldım sevgilerimle...

Sanattryemek dedi ki...

bu keki tuttum:)) ilk firsatta deniycem,yanliz ben kendi bildigim daha basit bir krema ile yapmayi dusunuyorum bakalim nasil olacak sizi haberdar ederim
sevgiler