22 Mart 2011 Salı

SOSLU HİNDİSTANCEVİZLİ KEK


MALZEMELER:
4 yumurta
1.5 su bardagı seker
1 su bardagı süt
1 su bardagı sıvıyag
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya
3 su bardagı un

SOSU İÇİN:
3 su bardagı süt
2 yemek kasığı kakao
yarım su bardagı seker

ÜZERİ İÇİN:
hindistancevizi

HAZIRLANISI:
Seker ve yumurtayı en az 5 dak. cırpalım.Sütü ve yagı katıp bir kez daha cırpalım.Unu,kabartmatozunu,vanilyayı eleyerek ekleyip karıstıralım..Yagladıgımız büyük boy  dikdörtgen borcama hamuru döküp üzerini düzeltelim.175 derecelik fırında pişirelim.Sos için malzemeleri karıstırıp pişmeye bırakalım.Kaynadıktan sonra altını kısıp arada karıstırarak 5 dk. pişmeye bırakalım(yanından ayrılmayın tasabilir)Pişince soğumaya bırakın.Pişip soğuyan keki dilimlere kesin,sosu içine batırıp her yerine değmesini saglayın ve hindistancevizine bulayın.AFİYET OLSUN..

7 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım hep yapmak istedim ama hiç kısmet olmadı:)

Sevgiler

yemekbiraşk dedi ki...

bence nefis bir lezzet eline sağlık
sevgilerimle...

mutfagabuyrun dedi ki...

bende yapıyorum bu kekden.harika olur biliyorum.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

olsada yesek suzan dedi ki...

çok severim bende harika görünüyorlar canım çekti pişirsem mi:) ellerine sağlık sevgiler...

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık olsun :)

yedirenk dedi ki...

canım bu keki bende çok denemek istiyorum,seninkide çoook güzel olmuş,ellerine sağlık....

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor. en yakın zamnda tekrar yapman ve bizimde tatmamız dileğiyle